2011. február 28., hétfő

Büdipest Akciócsoport

Hallgasd meg a hősök véleményét Budapest levegőjéről!
A Büdipest Akciócsoport első akciójának promója, 2010!

Hát ez dadaista-gyagyaista lett, akár egy Papp Rita gyermekbutító performance. De a szándék mindenesetre nemes, csatlakozzatok a Büdipest Akciócsoporthoz.


A szmog elleni direkt akciók egyik jövőbeni centruma formálódik a Facebookon, BüdiPest Akciócsoport néven. Ha benned is buzog a tettvágy, ha te sem tudod már tétlenül nézni a városi légszennyezettség borzalmas szintjét, akkor lépj be, és vegyél részt a munkában.


Egyelőre csak a tagtoborzási fázisban tart a csoport, de ha eléria 2.000 főt, akkor meghírdetik az első akciót.


Miért éppen 2.000 fő?


Budapesten évente 2.000-en halnak meg a PM10 (kis részecskéjű szálló por) miatt.


Az egész országban 16.000 ember halálát okozza a PM10. Ez naponta 44 életet jelent. Óránként kettőt.


Állítsuk meg együtt a szmogot! Cselekedj! Terjeszd! (criticalmass, chmtx)





olló a szmog.info oldalról:

A légszennyezés több szívrohamot okoz, mint a kokainhasználat, vele azonos a kockázati hányada az alkohol, a kávé és a fizikai megerőltetés által kiváltott infarktusnak – állítják ma közzétett tanulmányukban belga kutatók.

Mint ismeretes, a tavalyi esztendőben az év 57. napján – február 26-án – "sikeresen" elértük az EU által 35 napban maximalizált PM10 túllépési limitet. Az egyetlen bökkenő csak az volt, hogy minimum 365 napig kellett volna kihúzni a 35 nappal, ugyanis ez az éves limit.

Dugófigyelőt indít a Google Magyarországon - Valós időben követhetjük, mekkora a forgalom a főbb utakon.

A reggeli csúcsforgalom idején nem járhatnak kukásautók!
Hétfőtől a reggeli közlekedési csúcs idején nem járnak a kukásautók Budapest forgalmas utcáiban, hogy ne okozzanak dugókat. A Fővárosi Közterület-fenntartó Zrt. reményei szerint az intézkedéssel gyorsulhat a forgalom, csökkenhet a dugók száma és így a levegőszennyezés.



Már a szmogriadó legutóbbi módosításakor is felmerült, hogy esetleg alkotmányellenes, hiszen a korábbi – "szigorúbb" – páros-páratlan módszer helyett kevesebb autót érint a piros-fekete plakettes kitiltás, és mint ilyen, nem hoz akkora javulást a korlátozás, ami elvárható lenne, ez pedig az egészséges élethez való jogot sérti. Korábban "az Alkotmánybíróság több határozatában rögzítette, hogy a környezetvédelem jogszabályban elfogadott szintje nem csökkenthető".

Hazánkban nem meglepő módon egy ilyen döntésnek nemhogy hatalmas sajtóvisszhangja és következményei sincsenek, de még tovább folytatódhat az enyhítés.

Tizenhat budai buszjárat vonalán, összesen hetvenöt kilométeren működtetne trolijáratokat egy befektetőtársaság, amelyet két civil szervezet, egy szakmai egyesület és egy környezetvédelmi alapítvány képvisel. Az elképzelés szerint alvállalkozásba vennék a vonalakat a BKV-tól kilométer-, és időalapú elszámolásra. A beruházás tervezett költsége 7,5–8 milliárd forint, a projekthez uniós támogatást is igényelnének.

Nincsenek megjegyzések: